Obchodní podmínky
1. Obecná ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky určují pravidla pro uzavírání a plnění smluv o poskytování elektronických služeb, digitálních služeb a také kupní smlouvy v internetovém obchodě (dále jen: „E-shop“), jakožto i práva a povinnosti smluvních stran těchto smluv.
1.2. E-shop je dostupný pro všechny osoby (dále jen: „Uživatelé”) na adrese: www.desportivo.cz
1.3. Majitelem E-shopu je Desportivo společnost s ručením omezeným se sídlem v Tarnów, která je zapsaná v rejstříku podnikatelů Státního soudního rejstříku vedeného Okresním soudem pro Kraków-Śródmieście v Krakově, XII. ekonomické oddělení, pod číslem KRS (státní soudní rejstřík): 0000906743, IČO: 389258139, DIČ: 8733280169 (dále jen: „Prodávající”).
1.4. Prodávající komunikuje s Uživateli prostřednictvím webových stránek uvedených v bodě 1.2. Obchodních podmínek, stejně jako telefonicky, klasickou poštou nebo e-mailem.
1.5. Kontaktní údaje prodávajícího:
1.5.1. adresa: ul. Harasymowicza 8A, 33-103 Tarnów,
1.5.2. telefonní číslo: +42 029 639 93 00,
1.5.3. e-mailová adresa: obchod@desportivo.cz
1.6. Smlouvy o poskytování elektronických služeb, poskytování digitálních služeb a prodeji se s Prodávajícím uzavírají prostřednictvím E-shopu.
1.7. Předmětem činnosti Prodávajícího je prodej produktů prezentovaných v E-shopu (dále jen: „Produkty“).
1.8. E-shop umožňuje mimo jiné:
1.8.1. zřízení uživatelského Účtu (dále jen „Účet“) a možnost jeho vedení, tedy provádění změn a úprav údajů, prohlížení historie nákupů, využívání skladů, zapamatování košíku a přístup do archivu Objednávek,
1.8.2. získávání informací o Produktech, které je možné zakoupit prostřednictvím E-shopu,
1.8.3. zadávání objednávek (dále jen: „Objednávky“) osobami používajícími E-shop (dále jen: „Kupující“),
1.8.4. přihlášení k odběru newsletteru (dále jen: „Newsletter“), kterým se rozumí elektronická forma informačního bulletinu Prodávajícího určeného všem zájemcům o novinky, akce a změny v činnosti a nabídce E-shopu, zasílaného Prodávajícím prostřednictvím e-mailu.
1.9. V Obchodních podmínkách se pod pojmem „Spotřebitel“ rozumí Uživatel, který je fyzickou osobou provádějící právní úkon s Podnikatelem, který přímo nesouvisí s jeho obchodní nebo profesní činností (v souladu s čl. 221 zákona ze dne 23. dubna 1964 - Občanský zákoník) (dále jako: „Občanský zákoník“).
1.10. V Obchodních podmínkách se pod pojmem „Podnikatel se spotřebitelskými právy“ rozumí fyzická osoba, která uzavírá smlouvu přímo související s její podnikatelskou činností, kdy z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro ni není profesní povahy, z čehož plyne zejména z předmětu své podnikatelské činnosti, zpřístupněných na základě ustanovení o Centrálním registru a informacích o hospodářské činnosti (v souladu s čl. 3855 občanského zákoníku).
1.11. Samotné používání E-shopu nevyžaduje, aby Uživatel platil Prodejci jakékoliv poplatky.
1.12. Smlouvy uzavřené prostřednictvím E-shopu lze uzavírat v polštině a v dalších jazycích, ve kterých je E-shop zpřístupněn.
1.13. Minimální doba trvání povinností Spotřebitele a Podnikatele vyplývajících z těchto smluv není stanovena. V případě, že Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy není oprávněn odstoupit (více k tomuto tématu v bodě 5.6. Obchodních podmínek), doba závazku Spotřebitele nebo Podnikatele se spotřebitelskými právy vyplývajícími ze smlouvy trvá do zaplacení ceny Prodávajícímu.
1.14. Plnění služby neobjednané Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy je na riziko Prodávajícího a nezakládá Spotřebiteli nebo Podnikateli se spotřebitelskými právy žádné povinnosti. Nereagování Spotřebitele nebo Podnikatele se spotřebitelskými právy na nevyžádanou službu nezakládá souhlas Spotřebitele nebo Podnikatele se spotřebitelskými právy k uzavření jakékoliv smlouvy.
2. Registrace Účtu a zadávání Objednávek
2.1. Registraci Účtu a zadávání Objednávek v E-shopu mohou provádět fyzické osoby, právnické osoby a organizační složky bez právní subjektivity, kterým příslušná ustanovení přiznávají právní způsobilost.
2.2. Obchod umožňuje registraci Účtu spočívající v odeslání Uživatelem vyplněného registračního formuláře Účtu dostupného v E-shopu a potvrzení registrace Uživatelem.
2.3. Pro úspěšné založení Účtu je potřeba také:
2.3.1 poskytnout údaje Uživatele ve formuláři (za předpokladu, že některé z nich mohou být nepovinné nebo povinné pouze v okamžiku odeslání Objednávky),
2.3.2 souhlasit s Obchodními podmínkami E-shopu,
2.3.3 přečíst zásady ochrany osobních údajů E-shopu,
2.3.4 odeslat další prohlášení, označené jako povinné, zaškrtnutím příslušných políček (tzv. checkboxů).
2.4. Objednávky v E-shopu lze zadávat po přihlášení ke svému Účtu po registraci v E-shopu nebo bez registrace (vytvoření Účtu není nutné pro zadání Objednávky přes E-shop).
2.5. Vložení Produktů přes Kupujícího do košíku (tedy funkcionalita E-shopu, která umožňuje zobrazit Produkty již vybrané a Kupujícím ještě nezakoupené v procesu zadávání objednávky) nezahrnuje jejich nákup ani rezervaci.
2.6. Pro odeslání Objednávky je nutné, aby Uživatel souhlasil s Obchodními podmínkami a podal další, označená jako povinná, prohlášení zaškrtnutím příslušných políček (to lze provést při vytváření Účtu).
2.7. Procedura zadávání Objednávky je dokončena tak, že Uživatel úspěšně vybere možnost (kliknutím na tlačítko): „Objednat a zaplatit“ (nebo jiné tlačítko nebo funkci se stejně důležitým významem), což se rovná potvrzení Uživatele, že Objednávkový formulář byl správně vyplněný a že údaje jsou pravdivé, aktuální, úplné a správné a že si je Uživatel vědom toho, že s odesláním objednávky je spojena povinnost zaplatit (což se může vztahovat i na to, že Uživateli vzniknou vybrané náklady na doručení a také jiné, dodatečné náklady uvedené v E-shopu).
2.8. V případě zadání Objednávky způsobem, který je v rozporu s bodem 2.4. - 2.7. výše, nedochází k uzavření kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím. Prodávající má právo odmítnout uzavření kupní smlouvy v případě, že by realizace celé nebo části Objednávky nebyla možná. Před odmítnutím uzavření kupní smlouvy se E-shop může pokusit kontaktovat Kupujícího za účelem úpravy Objednávky nebo doplnění informací nezbytných pro řádné provedení Objednávky.
2.9. Po odeslání Objednávky je na e-mailovou adresu uvedenou v objednávkovém formuláři neprodleně zaslán e-mail s potvrzením Objednávky.
2.10. Produkty prezentované v E-shopu byly přijaty k obchodování na území České republiky.
2.11. V e-mailu uvedeném v bodě 2.9. výše, poskytne Prodávající Kupujícímu, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, informace požadované zákonem o právech spotřebitele ze dne 30. května 2014 (dále jen: „Zákon o právech spotřebitele“). Informace budou uvedeny v e-mailu nebo v příloze e-mailu. Informace uvedené v tomto bodě může Prodávající poskytnout také v listinné podobě spolu s dodaným Produktem.
2.12. Smlouva o prodeji Produktu je uzavřena v okamžiku, kdy Prodávající informuje Kupujícího o zahájení realizace Objednávky. Toto potvrzení bude zasláno e-mailem.
2.13. Pokud dojde k nedostupnosti Produktů obsažených v Objednávce, informuje Prodávající Kupujícího o nemožnosti realizace Objednávky. Pokud se nemožnost realizace Objednávky týká pouze dočasné nedostupnosti Produktů, informuje Prodávající Kupujícího o předpokládaném termínu dokončení Objednávky e-mailem na adresu uvedenou přes Kupujícího v Objednávkovém formuláři.
2.14. Pokud Prodávající nemůže službu zcela nebo zčásti splnit z důvodu nedostupnosti Produktu, Prodávající o této skutečnosti neprodleně informuje Kupujícího a vrátí mu v tomto ohledu výslednou cenu. Kupující se může po konzultaci s Prodávajícím rozhodnout pro jiný způsob zrealizování objednávky (částečné provedení Objednávky, prodloužení čekací doby na realizaci Objednávky nebo zrušení celé Objednávky).
2.15. Objednávky jsou zpracovávány Prodávajícím v pořadí, v jakém jsou zadány.
2.16. Prodávající je oprávněn zavést maximální počet kusů daného Produktu zahrnutých v jedné Objednávce, jakožto i omezit způsoby dodání, formy platby nebo velkoobchodní objednávky. Jakákoliv taková omezení budou vždy poskytnuta Uživateli před kliknutím na tlačítko uvedené v bodě 2.7. Obchodních podmínek.
2.17. Prodávající si může ověřit, zda kupní smlouva uzavřená mezi Podnikatelem o právech spotřebitele spadá do rozsahu odborných činností vykonávaných v rámci Podnikatelem skutečně vykonávané ekonomické činnosti, zejména ověřením předmětu hospodářské činnosti zpřístupněného na základě ustanovení o Centrálním registru a informacích o hospodářské činnosti. Za tímto účelem může Prodávající požádat Podnikatele s právy spotřebitele o poskytnutí informací nebo materiálů umožňujících ověření vazby mezi zakoupeným Produktem a činností, kterou Podnikatel se spotřebitelskými právy provádí, včetně odvětví a specializace, ve které daný Podnikatel operuje se spotřebitelskými právy.
3. Ceny a platby
3.1. Ceny Produktů jsou uvedeny v českých korunách (Kč) a jedná se o hrubé ceny (tedy včetně DPH). Ceny Produktů uvedené na E-shou nezahrnují náklady na doručení (pokud podmínky časově omezené akce nestanoví jinak). Celková cena objednávky včetně nákladů na doručení bude kupujícímu sdělena před konečným odesláním objednávky.
3.2. Kupujícímu jsou k dispozici následující způsoby platby:
3.2.1. převodem prostřednictvím okamžité platební služby online nebo kreditní či debetní kartou,
3.2.2. dobírkou - v hotovosti, při převzetí Produktů (odeslání na dobírku).
3.3. Prodávající může zavést i jiné způsoby platby než ty, které jsou uvedeny v bodě 3.2. výše, tyto případně jiné způsoby budou vhodně zobrazeny v E-shopě.
3.4. Objednávka bude předána k realizaci ihned, pokud však zvolíte způsob platby uvedený v bodě 3.2.1. výše, bude expedice provedena až po připsání celé ceny za Produkty na bankovní účet nebo účet Prodávajícího.
3.5. Prodávající vystavuje a zasílá účetní doklady související s Objednávkou (faktury, vyúčtování) v elektronické podobě na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce. Kupující souhlasí se způsobem vystavování a doručování účetních dokladů souvisejících s Objednávkou uvedeným v tomto ustanovení.
3.6. Pokud zvolíte způsob platby uvedený v bodě 3.2.1. výše a Prodávající neobdrží platbu v lhůtě uvedené v E-shopu pro daný Produkt, Objednávka bude zrušená. Pokud E-shop neuvede datum, o kterém je řeč v předchozí větě, měl by Prodávající obdržet platbu do 72 (sedmdesáti dvou) hodin od okamžiku zadání Objednávky Kupujícím – po této době bude Objednávka zrušená. V případě zrušení objednávky bude kupující neprodleně informován.
3.7. Slevy obdržené v rámci různých propagačních akcí pořádaných Prodávajícím se neslučují s jinými akcemi, které jsou současně platné v E-shopu.
3.8. Podrobné informace o dostupných platebních metodách naleznete na: https://desportivo.cz/zpusoby-dopravy
4. Doručení
4.1. Doručení je omezeno na území České republiky. V případě, že si přejete odeslat Produkt na adresu mimo oblast uvedenou v předchozí větě, požádá Prodávající o e-mailový kontakt za účelem dohody o možnosti a případných podmínkách takového doručení.
4.2. Doručení probíhá od pondělí do pátku s výjimkou státních svátků.
4.3. V případě Objednávky většího počtu Produktů je doba realizace celé Objednávky přizpůsobena Produktu s nejdelší dodací lhůtou.
4.4. Podrobné informace o podmínkách dodání Produktů naleznete na: https://desportivo.cz/zpusoby-dopravy
5. Právo na odstoupení od smlouvy
5.1. Spotřebitel a Podnikatel se spotřebitelskými právy kupující Produkt v E-shopu má možnost odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s Prodávajícím do 14 (čtrnácti) dnů ode dne dodání Produktu, aniž by mu vznikly jiné než přímé náklady vrácení Produktů. Právo na odstoupení od smlouvy uvedené v předchozí větě lze uplatnit podáním oznámení písemně nebo e-mailem, přičemž ke splnění lhůty uvedené v předchozí větě postačí zaslat prohlášení před jejím uplynutím na adresu uvedenou v bodě 1.5.1. nebo 1.5.3 Obchodních podmínek. Prohlášení o odstoupení od smlouvy lze učinit prostřednictvím formuláře, který tvoří přílohu Obchodních podmínek, a také je zasláno Spotřebiteli a Podnikateli se spotřebitelskými právy v potvrzení o uzavření smlouvy uvedené v bodě 2.12. Obchodních podmínek, nebo společně s dodaným Produktem.
5.2. V případě uplatnění práva na odstoupení od smlouvy vrátí Prodávající Spotřebiteli nebo Podnikateli se spotřebitelskými právy všechny provedené platby včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného Spotřebitelem nebo Podnikatelem s právy spotřebitele jiným než je nejlevnější způsob doručení nabízený Prodávajícím) neprodleně, nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů ode dne obdržení prohlášení Spotřebitele nebo Podnikatele o odstoupení od smlouvy. Platba bude vrácena stejným způsobem, jaký použil Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy, ledaže Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy souhlasil s jiným způsobem vrácení, který pro něj nepředstavuje žádné náklady.
5.3. Prodávající může zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele nebo Podnikatele se spotřebitelskými právy až do momentu obdržení Produktu zpět nebo doručení Spotřebitelem nebo Podnikatelem s právem spotřebitele důkazu o zaslání produktu zpět, podle toho, která událost nastane dříve.
5.4. V případě uplatnění práva na odstoupení od smlouvy je Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy povinen vrátit Produkt do 14 (čtrnácti) dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy nese přímé náklady na vrácení Produktu.
5.5. Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy odpovídá za snížení hodnoty Produktu v důsledku užití Produktu způsobem, který přesahuje míru nezbytnou ke zjištění jeho povahy, vlastností a fungování.
5.6. Prodávající informuje, že právo na odstoupení od smlouvy uvedené v bodě 5.1. Obchodních podmínek, nemá v určitých situacích nárok Spotřebitel ani Podnikatel se spotřebitelskými právy v situacích uvedených v čl. 38 Zákona o právech spotřebitele, zejména ve vztahu ke smlouvám:
5.6.1. ve kterém je předmětem služby nepřefabrikované zboží vyrobené podle specifikací Spotřebitele nebo Podnikatele o právech spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb;
5.6.2. za poskytování služeb, za které je Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele povinen zaplatit cenu, pokud Prodávající službu plně provedl s výslovným a předchozím souhlasem Spotřebitele nebo Podnikatele s právy spotřebitele, který byl před zahájením informován o službě, že po provedení služby Prodávajícím ztratí právo na odstoupení od smlouvy, a vzal to na vědomí;
5.6.3. ve kterém cena nebo odměna závisí na výchylkách finančního trhu, které nemá prodávající pod kontrolou a které mohou nastat před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
5.6.4. ve kterém je předmětem služby zboží dodané v uzavřeném obalu, které po otevření obalu nelze vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl obal po doručení otevřený;
5.6.5. ve kterém je předmětem služby zboží, které je svou povahou po dodání neoddělitelně spojeno s jiným zbožím;
5.6.6. ve kterém Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy výslovně požadoval, aby se k němu Prodávající dostavil za účelem neodkladné opravy nebo údržby; poskytuje-li Prodávající další doplňkové služby, než které požaduje Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy, nebo dodává zboží jiné než náhradní díly nutné k provedení opravy nebo údržby, má právo na odstoupení od smlouvy Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy ve vztahu k doplňkovým službám nebo zboží;
5.6.7. na poskytování ubytovacích služeb pro jiné než bytové účely, přepravu zboží, pronájem automobilů, stravování, služby související s volným časem, zábavou, sportovními nebo kulturními akcemi, je-li ve smlouvě určen den nebo období poskytnutí služby;
5.6.8. na dodání digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči, za který je Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele povinen zaplatit cenu, pokud prodávající zahájil službu s výslovným a předchozím souhlasem Spotřebitele nebo Podnikatele s právy spotřebitele, který byl před zahájením čerpání služby informován, že po provedení služby ze strany Prodávajícího ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, a vzal to na vědomí a Prodávající poskytl Spotřebiteli nebo Podnikateli spotřebitelská práva potvrzením uvedeným v čl. 15 Sb. 1 a 2 nebo čl. 21 Sb. 1 Zákona o právech spotřebitele;
5.6.9. za poskytování služeb, za které je Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy povinen zaplatit cenu, v případě kdy Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy výslovně požádal prodávajícího, aby se k němu dostavil na opravu, a služba již byla plně provedena s výslovným a předchozím souhlasem Spotřebitele nebo Podnikatele o právech spotřebitele.
5.7. Vedení účtu v E-shopu a zasílání Newsletteru je digitální služba ve smyslu zákona o právech spotřebitelů. Právo na odstoupení od smlouvy, o kterém je řeč v bodě 5.1. výše, se přiměřeně vztahuje na vedení Účtu v E-shopu a odebírání Newsletteru. Lhůta pro odstoupení začíná běžet ode dne, kdy Uživatel získal přístup k Účtu nebo se přihlásil k odběru Newsletteru.
5.8. Produkty vrácené Kupujícím by měly být zabaleny tak, aby byla zaručena jejich bezpečná přeprava. Je-li to možné, měl by Kupující k vráceným Produktům přiložit přijatý obal a doklad o koupi. Podrobné informace o tom, jak zabalit vrácené Produkty, je možné najít v pokynech zveřejněných v E-shopu nebo zaslaných Prodávajícím.
6. Ochrana osobních údajů
6.1. Podrobné informace o ochraně osobních údajů naleznete v zásadách ochrany osobních údajů dostupných po vstupu na webovou stránku: https://desportivo.cz/zasady-ochrany-osobnich-udaju
7. Jiná právní upozornění
7.1. Obsah a struktura E-shopu jsou chráněny autorskými právy. Kopírování dat nebo informací, zejména použití jakýchkoliv materiálů umístěných na webových stránkách (včetně testů, fotografií, grafiky, filmů nebo ochranných známek), jakožto i jejich fragmentů, pro jiné účely, než které jsou výslovně povoleny Obchodními podmínkami nebo obecně platnými zákony, bez získání výslovného souhlasu prodávajícího, je zakázáno.
7.2. Prodávající informuje, že popisy, fotografie, grafiky, videa, vizualizace a další materiály prezentující Produkty umístěné v E-shopu slouží pouze k prezentaci konkrétních modelů Produktů v nich uvedených a mohou se lišit v závislosti na individuálním nastavení zařízení Uživatele.
8. Zvláštní ustanovení související s poskytováním elektronických služeb Prodávajícím a poskytováním digitálních služeb
8.1. Obchodní podmínky tvoří předpisy pro poskytování elektronických služeb ve smyslu zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování elektronických služeb (dále jen „Zákon o poskytování elektronických služeb”).
8.2. Technické požadavky nutné pro prohlížení Obchodu, zadávání Objednávek a správnou spolupráci s ICT systémem používaným Prodávajícím, vyžadovány jsou:
8.2.1. zařízení, které umožňuje procházet webové stránky s přístupem k internetu, a zejména se může jednat o zařízení pracující pod kontrolou operačního systému Windows, Linux, MacOS, Android; minimální rozlišení obrazovky, ve kterém je přístup k webu E-shopu responzivní, je: 1800x768;
8.2.2. výrobcem poskytovaný aktualizovaný webový prohlížeč s podporou Java Script (až tři verze zpět), např.: MS Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
8.2.3. povoleny soubory cookie, jakožto i příslušné doplňky prohlížeče nainstalované pro podporu jazyků Java, Javascript, Adobe Flash a souhlas s instalací komponent Adobe Flash Player, Quick Time, Acrobat Reader, pokud o jejich instalaci E-shop požádá;
8.2.4. vypnutý software blokující provádění výše uvedených skriptů;
8.2.5. aktivní e-mailový účet (v případě zadávání objednávek);
8.2.6. informace poskytované prodávajícím, včetně Obchodních podmínek, mohou být zpřístupněny ve formátu PDF (nebo v jiném identickém formátu). Pro jejich zobrazení může být nutné nainstalovat vhodný program, který umožní správné otevření těchto souborů.
8.3. K uzavření smlouvy o poskytování elektronických služeb dochází registrací Účtu osobou používající E-shop nebo současně s odesláním Objednávky bez nutnosti registrace nebo poskytnutím e-mailové adresy pro zasílání Newsletteru.
8.4. Smlouva o poskytování elektronických služeb se uzavírá na dobu neurčitou a lze ji ukončit za podmínek stanovených platnými právními předpisy, jakožto i - v rozsahu povoleném platnými právními předpisy - zasláním prohlášení o ukončení smlouvy na poskytování elektronických služeb na údaje Prodávajícího uvedené v bodě 1.5. Obchodních podmínek nebo samosmazáním Účtu Uživatelem.
8.5. V rámci využívání E-shopu a dalších služeb poskytovaných Prodávajícím elektronicky je zakázáno poskytovat Uživateli nezákonný obsah, porušovat osobnostní práva nebo autorská práva třetích osob nebo jakýmkoliv způsobem porušovat platné společenské a morální normy, pravidla sociální soužití na internetu (netiketa). Zejména je zakázáno:
8.5.1. zveřejňování obsahu, který je vulgární nebo obsahuje vulgární výrazy nebo obsah, který je obecně považován za urážlivý;
8.5.2. zveřejňování a používání osobních údajů jiných lidí a jejich obrázků bez příslušného oprávnění;
8.5.3. doručování škodlivého programu;
8.5.4. zveřejňování obsahu, který podkopává dobré jméno, pověst nebo jiná osobní práva Prodávajícího nebo třetích stran;
8.5.5. spamování, jakož i činnosti, které mají znaky nekalé soutěže nebo nekalých tržních praktik;
8.5.6. propagace totalitních režimů, symbolů s nimi spojených, podněcování k nenávisti nebo páchání trestného činu;
8.5.7. zveřejňování obsahu propagujícího užívání drog nebo psychoaktivních látek nebo propagující zneužívání alkoholu nebo hazardní hry, jakožto i jakékoliv jiné chování, které je zakázáno;
8.5.8. zveřejňování obsahu, který porušuje práva duševního vlastnictví třetích stran;
8.5.9. zveřejňování nelegálního obsahu;
8.5.10. zveřejňování odkazů na webové stránky a soubory obsahující výše uvedený obsah.
8.6. Ve vztahu k E-shopu je zakázáno provádět jakékoliv penetrační testy, bezpečnostní testy, pokusy o prolomení zabezpečení a hackerské aktivity.
8.7. Uživatel je odpovědný za obsah jím zveřejněný v E-shopu. V případě, že Uživatel umístí do E-shopu obsah zakázaný zákonem nebo Obchodními podmínkami, je Prodávající oprávněný jej odstranit, a také vypovědět smlouvu o poskytování elektronických služeb nebo smlouvu o poskytování digitálních služeb na tomto základě s okamžitou platností.
8.8. Reklamační řád služeb poskytovaných elektronicky je následující:
8.8.1. osoby, které jsou příjemci dané služby, mohou podávat stížnosti na služby poskytované Prodávajícím elektronicky; reklamace se podávají písemně nebo e-mailem na adresy uvedené v bodě 1.5. Obchodních podmínek;
8.8.2. reklamace by měla obsahovat minimálně:
8.8.2.1.1. označení Uživatele a jeho nezbytné identifikační a kontaktní údaje;
8.8.2.1.2. označení služby, které se reklamace týká;
8.8.2.1.3. určení nesrovnalostí.
8.9. Prodávající do 14 (čtrnácti) dnů od podání reklamace na ni odpoví a vyrozumí osobu podávající reklamaci o dalším postupu. Prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby reklamace byly vyřízeny bez zbytečného odkladu.
8.10. Nebude-li Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy informován o rozhodnutí Prodávajícího o reklamaci do 14 (čtrnácti) dnů ode dne přijetí reklamace Prodávajícím, má se za to, že Prodávající reklamaci Spotřebitele, resp. Podnikatel se spotřebitelskými právy, uznal. Toto ustanovení se nevztahuje na subjekty, které nejsou Spotřebiteli nebo Podnikateli se spotřebitelskými právy.
8.11. Prodávající si může v průběhu reklamačního procesu vyžádat další vysvětlení, doklady nebo ověření průběhu reklamované události.
8.12. Po vyčerpání reklamačního řízení upraveného v Obchodních podmínkách má Uživatel, který je Spotřebitelem, možnost obrátit se na soud s případnými nároky nebo využít mimosoudní reklamační metody povolené zákonem, zejména zprostředkování a stálý rozhodčí soud vedený příslušnými útvary Obchodní inspekce, jakožto i získání pomoci v této souvislosti příslušného okresního nebo městského ombudsmana spotřebitelů (přičemž Prodávající není povinen udělit souhlas s využitím mimosoudních způsobů řešení reklamací). Přesné informace o možnosti využití mimosoudních postupů mohou být dostupné mj. v kancelářích příslušných orgánů (obecní a okresní ombudsmani spotřebitelů, inspektoráty obchodní inspekce) a na jejich webových stránkách a také na webových stránkách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (www.uokik.gov.pl).
8.13. Prodávající dále informuje o existenci ODR platformy (online řešení sporů) působící na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr a možnosti využití ODR platformy k řešení sporů.
8.14. Kupující je povinen nesdělovat třetím osobám hesla spojená s Účtem a další údaje nutné k přihlášení do E-shopu nebo odesíláním Objednávek.
8.15. Pro splnění požadavků zákona o poskytování elektronických služeb prodávající informuje, že:
8.15.1. využívání služeb poskytovaných elektronicky přes internet s sebou nese riziko. Hlavní hrozbou je možnost infikování ICT systému tzv. viry, červy a trojskými koňmi. Abyste se vyhnuli rizikům s tím spojeným, doporučuje se, aby si lidé používající E-shop nainstalovali do svého zařízení antivirový software a průběžně jej aktualizovali.
8.15.2. Prodávající zavádí do IT systému používaného osobou používající E-shop „cookies“, tedy malé útržky textu, které webová stránka odesílá do prohlížeče a které prohlížeč odesílá zpět při dalších návštěvách webové stránky. „Cookies” se používají hlavně k udržování relace, např. generováním a odesláním dočasného identifikátoru po přihlášení. Lze je však použít v širším měřítku uložením jakýchkoliv dat, která lze zakódovat jako řetězec znaků. Díky tomu nemusí Uživatel zadávat stejné informace pokaždé, když se vrací na danou stránku nebo přechází z jedné stránky na druhou.
9. Newsletter
9.1. Každý Uživatel může poskytnutím své e-mailové adresy a přijetím ustanovení Obchodních podmínek, jakož i předložením dalších požadovaných prohlášení, souhlasit se zasíláním Newsletteru na uvedenou e-mailovou adresu.
9.2. Newsletter může obsahovat obchodní informace ve smyslu zákona o poskytování elektronických služeb a placené propagaci nebo reklamy.
9.3. Uživatel se může odhlásit z odběru Newsletteru kliknutím na deaktivační odkaz umístěný ve zprávách zasílaných jako součást Newsletteru.
10. Odpovědnost Prodávajícího za nesoulad Produktu s kupní smlouvou, reklamace Produktů
10.1. Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu Zboží v souladu s uzavřenou kupní smlouvou.
10.2. V případě nesouladu Produktů s kupní smlouvou odpovídá Prodávající Spotřebitelům a Podnikatelům s právy spotřebitelů podle zásad o odpovědnosti za rozpor zboží se smlouvou upravenou v zákoně o právech spotřebitele (zejména čl. 43a Zákona o právech spotřebitele a další). Základ a rozsah odpovědnosti Prodávajícího vůči Kupujícím, kteří nejsou Spotřebiteli nebo Podnikateli se spotřebitelskými právy, má-li prodávaný Produkt fyzickou nebo právní vadu, jsou upraveny v ustanoveních Občanského zákoníku.
10.3. V případě kupních smluv, ve kterých Kupující není Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, se uplatní ustanovení čl. 556-576 Občanského zákoníku.
10.4. Kupující, který není Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat, zda je obal nepoškozený a zda zásilka nevykazuje známky jiného mechanického poškození. Jakékoli poškození by mělo být uvedeno v protokolu o poškození potvrzeném dodavatelem. Příslušné formuláře poškození jsou k dispozici u doručovatelů. Zpráva by měla být podepsána kurýrem a kopie zprávy by měla být zaslána prodávajícímu písemně. Na reklamace poškození během přepravy bude brán zřetel pouze v případě předložení protokolu o škodě. Tento bod se nevztahuje na Spotřebitele a Podnikatele se spotřebitelskými právy, jejichž reklamace bude uznána bez ohledu na to, zda byl vyhotoven a předložen škodní protokol.
10.5. Reklamace by měla obsahovat:
10.5.1. označení Kupujícího a kontaktní údaje kupujícího (adresa nebo e-mailová adresa);
10.5.2. označení Produktu, kterého se reklamace týká;
10.5.3. informace o předmětu reklamace, včetně druhu vady nebo nesouladu Produktu s kupní smlouvou;
10.5.4. informace o požadavku na uvedení Produktu do souladu se smlouvou (oprava nebo výměna) nebo prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy.
10.6. Reklamace lze podat:
10.6.1. písemně, na adresu uvedenou v bodě 1.5.1.,
10.6.2. e-mailem na adresu uvedenou v bodě 1.5.3.
10.7. Prodávající do 14 (čtrnácti) dnů od podání reklamace na ni odpoví a vyrozumí osobu podávající reklamaci o dalším postupu. Prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby reklamace byly vyřízeny bez zbytečného odkladu.
10.8. Nebude-li Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy informován o rozhodnutí Prodávajícího o reklamaci do 14 (čtrnácti) dnů ode dne přijetí reklamace Prodávajícím, má se za to, že Prodávající uznal reklamaci Spotřebitele, resp. Podnikatele se spotřebitelskými právy. Toto ustanovení se nevztahuje na subjekty, které nejsou Spotřebiteli nebo Podnikateli se spotřebitelskými právy.
10.9. Prodávající si může v průběhu reklamačního procesu vyžádat další vysvětlení, doklady nebo ověření průběhu reklamované události.
10.10. Kupující, který je spotřebitelem, má po vyčerpání reklamačního řízení upraveného v Obchodních podmínkách možnost obrátit se na soud s případnými nároky nebo využít mimosoudní reklamační metody povolené zákonem, zejména zprostředkování a stálý rozhodčí soud vedený příslušnými útvary Obchodní inspekce, jakožto i získání pomoci v této souvislosti příslušného okresního nebo městského ombudsmana spotřebitelů (přičemž Prodávající není povinen udělit souhlas s využitím mimosoudních způsobů řešení reklamací). Přesné informace o možnosti využití mimosoudních postupů mohou být dostupné mj. v kancelářích příslušných orgánů (obecní a okresní ombudsmani spotřebitelů, inspektoráty obchodní inspekce) a na jejich webových stránkách a také na webových stránkách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (www.uokik.gov.pl).
10.11. Prodávající dále informuje o existenci ODR platformy (online řešení sporů) působící na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr a možnosti využití ODR platformy k řešení sporů.
10.12. Prodávající neposkytuje na Produkty záruku, která jde nad rámec práv Spotřebitele a Podnikatele na spotřebitelská práva vyplývající z odpovědnosti Prodávajícího za nesoulad zboží se smlouvou uvedenou v bodě 10.2. výše. Na některé produkty může být poskytnuta záruka výrobce. Informace o existenci záruky na konkrétní Produkty naleznete v E-shopu. Podrobné záruční podmínky jsou uvedeny v záručním listě přiloženém k Produktu.
10.13. Je-li Produkt v rozporu s uzavřenou kupní smlouvou, odpovídá Prodávající Spotřebiteli nebo Podnikateli s právy spotřebitele a uznává reklamaci v tomto ohledu na základě ustanovení zákona o právech spotřebitele ohledně neshody zboží se smlouvou (čl. 43a a další Zákona o právech spotřebitelů).
10.14. V případě nesouladu Produktu se smlouvou může Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, požadovat opravu Produktu nebo výměnu Produktu. Pokud uvedení produktu do souladu s kupní smlouvou způsobem zvoleným kupujícím není možný nebo by to pro Prodávajícího vyžadovalo nadměrné náklady, může Prodávající:
10.14.1. vyměnit Produkt, pokud Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, požadoval opravu, nebo
10.14.2. opravit Produkt, když Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, požádal o výměnu.
10.15. Pokud oprava a výměna Produktu není možná nebo by pro Prodávajícího vyžadovala nadměrné náklady, může Prodávající odmítnout uvést Produkt do souladu s kupní smlouvou. V situaci uvedené v předchozí větě může Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, podat Prodávajícímu prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy uvedené v bodě 10.18. níže.
10.16. Prodávající opraví nebo vymění Produkt v přiměřené době od okamžiku, kdy byl Prodávající Kupujícím, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, informován o rozporu Produktu se smlouvou, a to bez nepřiměřených obtíží pro Kupujícího, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, s přihlédnutím ke specifičnosti Produktu a účelu, za kterým Kupující, který je Spotřebitel nebo Podnikatel se spotřebitelskými právy, jej zakoupil. Náklady na opravu nebo výměnu Produktu nese Prodávající.
10.17. V případech uvedených v bodu 10.14.1. a 10.14.2. Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, poskytuje Prodávajícímu Produkt s výhradou opravy nebo výměny. Prodávající odebírá Produkt od Kupujícího, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, na své náklady.
10.18. V případě nesouladu Produktu se smlouvou může Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, podat prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, když:
10.18.1. Prodávající odmítl uvést Produkt do souladu se smlouvou v souladu s bodem 10.14. výše;
10.18.2. Prodávající neuvedl Produkt do souladu se smlouvou dle bodu 10.16. výše;
10.18.3. nesoulad Produktu se smlouvou trvá, i když se Prodávající snažil Produkt uvést do souladu se smlouvou;
10.18.4. nesoulad produktu se smlouvou je natolik významný, že odůvodňuje snížení ceny nebo vrácení peněz z důvodu odstoupení od smlouvy bez předchozího použití ochranných opatření uvedených v písm. 10.14. výše;
10.18.5. z prohlášení či okolností Prodávajícího je zřejmé, že neuvede Produkt do souladu se smlouvou v přiměřené době nebo bez zbytečného obtěžování Kupujícího, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy.
10.19. Snížená cena zůstává v takovém poměru k ceně Produktu vyplývající z kupní smlouvy, ve které hodnota Produktu, který není v souladu s kupní smlouvou, zůstává hodnotě Produktu v souladu s kupní smlouvou.
10.20. Prodávající vrátí Kupujícímu, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, dlužné částky v důsledku uplatnění práva na snížení ceny neprodleně, nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů ode dne, kdy prodávající obdrží prohlášení kupujícího, který je spotřebitelem nebo podnikatelem s právy spotřebitele o snížení ceny.
10.21. Kupující, který je spotřebitelem nebo podnikatelem se spotřebitelskými právy, nemůže odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení ceny za produkt, pokud je rozpor produktu s kupní smlouvou irelevantní. Předpokládá se, že nesoulad produktu s kupní smlouvou je závažný.
10.22. V případě odstoupení od kupní smlouvy Kupujícím dle bodu 10.18. výše, Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, neprodleně vrátí Produkt Prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající vrátí Kupujícímu cenu Produktu neprodleně, nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů ode dne převzetí Produktu nebo dokladu o zaslání Produktu zpět.
10.23. Týká-li se rozpor se smlouvou pouze některých Produktů dodávaných na základě smlouvy, může Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, odstoupit od smlouvy pouze u těchto Produktů, jakožto i u jiných zakoupených Produktů Kupujícím, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, spolu s neshodnými Produkty, nelze-li důvodně očekávat, že Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, bude souhlasit s tím, aby si ponechal pouze Produkty, které jsou ve shodě se smlouvou.
10.24. Prodávající vrátí cenu stejným způsobem platby, jaký použil Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, pokud tento výslovně nesouhlasí s jiným způsobem vrácení, který pro něj nezpůsobí žádné náklady.
10.25. Prodávající odpovídá za nesoulad Produktu s kupní smlouvou existující v době dodání Produktu a odhalený do 2 (dvou) let od data dodání Produktu, ledaže by datum expirace Produktu bylo delší.
10.26. Prodávající neodpovídá za rozpor Produktu s kupní smlouvou, pokud Kupující, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem se spotřebitelskými právy, byl nejpozději při uzavírání kupní smlouvy zřetelně informován o tom, že určitá vlastnost Produktu se odchyluje od požadavků na soulad se smlouvou uvedených v čl. 43b Sb. 2 Zákona o právech spotřebitele a výslovně a samostatně akceptoval nedostatek specifické vlastnosti Produktu.
11. Názory na produkty
11.1. Prodávající dbá na to, aby recenze na Produkty zveřejněné v E-shopu (dále jen: „Recenze“) pocházely pouze od lidí, kteří daný Produkt použili nebo si jej zakoupili. Za účelem ověření, zda byla vydána Recenze osobami uvedenými v předchozí větě, přijímá Prodávající pravidla popsaná v následujících ustanoveních.
11.2. Pouze osoby, které zadaly objednávku nebo zakoupily produkt v obchodě, mohou napsat svůj názor. Publikování recenze je dobrovolné a bezplatné.
11.3. Prodávající zasílá e-mail s žádostí o Recenzi a s odkazem na online formulář umožňující jeho vydání pouze osobám uvedeným v bodě 11.2. výše. Prodejce může zveřejnění Recenze v E-shopu podmínit jejich předchozím souhlasem Prodejce.
11.4. Předmětem Recenze může být hodnocení, fotografie nebo recenze Produktu zakoupeného v Obchodě.
11.5. Je zakázáno zveřejňovat nebo objednávat zveřejňování nepravdivých Recenzí v Obchodě.
11.6. Je zakázáno uzavírat fiktivní nebo zdánlivé smlouvy na prodej Produktů zaměřené pouze na vydání Recenze.
11.7. Je zakázáno zveřejňovat Recenze obsahující nezákonný obsah, porušující osobnostní práva nebo autorská práva třetích osob nebo jakkoliv porušující platné společenské a mravní normy či principy společenského soužití.
11.8. Zveřejněná Recenze může být autorem nebo Prodávajícím kdykoliv skrytá nebo odstraněná (zejména v případě, že Recenze nebo jednání Kupujícího porušují Obchodní podmínky nebo obecně platné zákony). Prodávající má právo pozastavit nebo smazat Účet kupujícího, který vydá Recenzi porušující ustanovení bodu 11.5. – 11.7. výše.
11.9. Za obsah Recenze zveřejněných v E-shopu odpovídá Uživatel. Recenze se řídí zejména body 8.5. a 8.7. Obchodních podmínek.
12. Závěrečná ustanovení
12.1. Prodávající není vázaný žádnými dodatečnými, nepovinnými kodexy správné praxe ani jinými podobnými dokumenty, což nemá vliv na skutečnost, že Prodávající je již podle obecně platných právních předpisů povinen neporušovat zásady poctivé konkurence a nepoužívat nekalé tržní praktiky.
12.2. Čísla bodů, na která se v Obchodních podmínkách odkazuje bez dalšího označení, znamenají příslušné redakční jednotky Obchodních podmínek.
12.3. Řešení případných sporů vzniklých mezi Prodávajícím a Kupujícím, který není Spotřebitelem ani Podnikatelem se spotřebitelskými právy, se předkládá soudu příslušnému pro adresu Prodávajícího uvedenou v bodě 1.5.1. Obchodních podmínek.
12.4. Pro posouzení práv a povinností stran podle Obchodních podmínek se použije polské právo (v případě Uživatele, který není Spotřebitelem nebo Podnikatelem podle spotřebitelských práv). V případě Spotřebitelů a Podnikatelů se spotřebitelskými právy se rozhodné právo určuje v souladu s obecně platnými právními předpisy, zejména pokud jde o ochranu práv spotřebitele.
12.5. Všechny osoby používající E-shop mohou kdykoliv a bez jakýchkoliv poplatků přistupovat k Obchodním podmínkám, stejně jako kopírovat jeho obsah, stahovat nebo tisknout. Obchodní podmínky jsou k dispozici zde: https://desportivo.cz/obchodni-podminky
12.6. Prodávající informuje, že se Obchodní podmínky můžou změnit. V tomto případě budou Obchodní podmínky doručeny Uživateli jejich umístěním v E-shopu, jakožto i zasláním Obchodních podmínek na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím.
12.7. Obchodní podmínky vstupují v platnost 13. února 2023.
- Muži (4896)
- Ženy (3197)
- Děti (2792)
- Oblečení (846)
- Obuv (604)
- Příslušenství (165)
- Novinky (7624)
- Bestsellers (0)
- Backpacks (0)
- Valentine's Day (0)
- Jackets (0)
- Tiro 23 (0)
- Back to school (0)
- Autumn 2024 (0)
- Gift for him (0)
- Gift for her (0)
- Gift for children (0)
- Sporty (2224)
- Cestovní ruch (174)
- Outlet (83)
- Značky (8729)
- adidas Shoes (0)
- Spring 2024 (0)
- Euro 2024 (3)
- T-shirts 2024 (0)